vrijdag 4 maart 2011

Hallo lieve sponsors

Het heeft lang geduurd, maar dan toch even een klein berichtje van mij. Ik ben nu 4 weken terug uit Afrika en deze keer ben ik gezond terug gekomen. Ik heb veel kunnen doen en heb een fijne tijd gehad en zowaar een gedeeld onderkomen. De overheid heeft namelijk voor een periode van 5 jaar 2 vaste onderwijzeressen aangesteld, waarvan 1 in Siby woont, zij heet Colette, en de andere in Sorobouly en voor haar heeft de overheid dit onderkomen geplaatst, haar naam is Emma. Emma en ik hebben bijna 2 weken dit onderkomen gedeeld, wat bestaat uit een klein woonvertrek en 2 piepkleine slaapkamertjes. De vensters bestaan uit ijzeren ´luxaflex´ die je open of dicht kunt doen. Mijn matrasje was nog aanwezig en een door mezelf meegebracht lakentje was het slaapvertrekje compleet. Wel heb ik nog even een lap stof moeten kopen, omdat er geen deur in het slaapvertrek was en dus iedereen naar binnen kon kijken.


Ook was er een aparte ruimte om je te wassen en een latrine, wat een heerlijke luxe. Zo comfortabel heb ik mijn tijd daar nog nooit doorgebracht.

Waar heb ik het geld aan uitgeven?
1978 euro uitgegeven aan materialen voor het renoveren voor de school in Zinakongo
330 euro voor een systeem voor het bewateren van de tuin
300 euro voor een tweede pomp in de groetentuin
250 euro aan schoolmaterialen voor 4 klassen
480 euro aan materialen voor het verbouwen van het huis van de molen, zodat er volgend   jaar een pers bijgeplaatst kan worden en eventueel een decortiqueuse
700 euro aan hekwerk, mest, tuinmaterialen  en transport
300 euro op de bankrekening van de associatie van de vrouwen die vast het begin zijn voor de pers die we volgend jaar gaan kopen


Hier zie je de trots van de vrouwen: de graanmolen
Dit was het voor deze keer. De volgende keer ga ik mijn reisverslag schrijven. Ik wil jullie allemaal nogmaals hartelijk bedanken!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten