maandag 4 oktober 2010

Kinderen voor Kinderen

Het Kom-festival in Rosmalen















Enkele weken geleden belde Martine van kinderdagverblijf ´Zoete lieve Gerritje´ uit Rosmalen mij op met de mededeling dat ze 140 potten jam had gemaakt om te kunnen verkopen op het Kom-festival. Deze potten jam, pruimenjam en aardbeienjam, had ze samen met de kindjes van het Kinderdagverblijf gemaakt en de opbrengst zou naar de kindjes in Sorubouly gaan. Ze vroeg me of ik nog wat documentatie had en of ik misschien ook nog iets kon bijdragen. De jam was al gemaakt dus het enige wat ik kon doen was aanbieden om samen met haar en haar vriendinnen de kraam te bemannen en uitleg te geven aan voorbijgangers over mijn project in Burkina Faso.
















Zondagochtend 12 september, op mijn verjaardag, toog ik dus naar Rosmalen om Martine bij te staan en waar nodig mijn verhaal te vertellen. Het zat die dag echter niet mee. De regen viel met bakken naar beneden en we hebben die dag nauwelijks 20 potten jam verkocht. Vrijwel niemand van de voorbijgangers lustte jam of had al zoveel in voorraad dat er echt niets meer bij kon. Dit alles is echter niet erg zolang je er de humor maar van in ziet. Voor Martine was het echter wel vervelend want zij moest al die potten jam weer mee naar huis nemen.
Inmiddels heb ik van Martine vernomen dat alle potten jam verkocht zijn, ik weet werkelijk niet hoe ze dit voor elkaar heeft gekregen, en dat de opbrengst 325 euro bedraagt. Dit is een heel mooi bedrag en ik ben Martine dan ook heel erg dankbaar. Niet alleen voor het geld, maar ook voor haar grote inzet en creativiteit.
Ook wil ik graag Christian Stundebeek bedanken, de eigenaar van een ´Groenten en Fruithandel` in Rosmalen. Hij heeft Martine al het fruit voor inkoopsprijs verkocht en ook nog een hele lading pruimen cadeau gegeven voor de pruimenjam. En natuurlijk ook de kindertjes van kinderdagverblijf ´Zoete Lieve Gerritje` die zo ijverig de pitten uit de pruimen verwijderd hebben.











Kortom het was een groot succes en iedereen nogmaals heel hartelijk bedankt!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten